O NÁS

Aneta Kliková
zakladatelka / Ředitelka organizace
Jako teenager jsem snila o tom, že se jednou stanu učitelkou angličtiny a založím si svou vlastní jazykovou školu. Vždy mě moc mrzelo, jakým způsobem se angličtina vyučovala - neefektivně a nerozvíjela se komunikační dovednost, proto jsem chtěla angličtinu vyučovat jinak. Za svým snem jsem si šla již od svých 14 let a v 17 letech jsem potkala svého budoucího manžela pocházející z amerického města Baltimore, což mi pomohlo získat velmi kladný vztah k americké angličtině a kultuře. Anglický jazyk se stal součástí mého života. V roce 2009 jsem zahájila studium anglického jazyka na Karlově univerzitě a začala jsem se svou lektorskou praxí. V roce 2018 jsem založila jazykovou školu v Berouně, která vyučuje anglický jazyk. Kvalitní výuku a osobní přístup je to, co chci nabídnout dál, a to i Vašim dětem, proto jsme se rozhodli založit se svým mužem tuto novou česko-americkou školu. Naše škola si zakládá na otevřeném myšlení a naslouchání potřeb všech dětí, tak abychom mohli rozvinout co nejlépe jejich silné stránky. Vnímáme děti, kým doopravdy jsou a respektujeme jejich osobnosti.

Samuel D. Klika
Co-founder / Chairman of the Board
As an entrepreneur and investor, my job is to look into the future and try to figure out where to best allocate capital in the present. When a person is young they should think about where to best allocate their precious finite resource of time. In our view, those that acquire the ability to communicate well, create or use technology, and manage finances wisely will have an amazing head start in the job market or as future business owners. With the economy becoming increasingly global and digital by the minute, it was important to me and my wife to create a school that was not only bilingual but also a school where we could encourage and support communication, technology, and financial education from an early age among other things. What the future holds for our children is difficult to predict with 100% certainty but we strongly believe having the ability to communicate exceptionally, use digital tools, manage finances responsibly and think critically will be a great foundation for their success in life.

Bára Gudasová
partnerka školy / člen správní rady
"Škola a sport by měla jít ruku v ruce. Jedno druhé podporuje. Máme vizi, aby naše škola podpořila děti, aby uměly anglicky a mohly vyrazit do světa, a zároveň aby škola podpořila jejich studium během sportování na nejvyšší úrovni."

Radko Gudas
partner školy / člen správní rady
"Přemýšlel jsem čemu se dále věnovat po hokejové kariéře. Možnost budovat česko-americkou bilingvní a sportovní školu se mi líbilo i kvůli vlastním dětem. Spolupracujeme se super lidmi a je vidět, že to dává smysl."

Marcela Pavlisová
třídní učitelka 1. třídy
Milovala jsem čtení, psaní a práci s dětmi už od dětství. ZŠ Baltimore je pro mě přístavem, kde si plním svůj sen učit a rozvíjet děti nejen vědomostně, ale i lidsky. Blízký mi je individuální a respektující přístup školy a v práci se opírám i o zkušenosti maminky dvou dospívajících slečen. Najdete mě nejen ve třídě, ale i při mimoškolních aktivitách a na příměstských táborech. Práce s dětmi mě naplňuje, inspiruje a dává mi smysl.

Lucie Šrámková
třídní učitelka 2. třídy
ředitelka pedagogiky
Vystudovala jsem učitelství pro 1. stupeň na Západočeské univerzitě a ve školství působím již více než 12 let. Ve výuce se snažím děti provázet tak, aby měly radost z učení, rozvíjely svou tvořivost, učily se spolupracovat a nebály se chyb – protože právě ty jsou nedílnou součástí růstu. Oslovila mě vize zakladatelů vytvořit moderní a přívětivou školu, která propojuje bilingvní vzdělávání s respektujícím přístupem k dětem. Věřím, že škola má být místem, kde se děti cítí dobře, mohou být samy sebou a přirozeně rozvíjet svůj potenciál.

Natálie Stahlová
třídní učitelka 3. třídy
Vystudovala jsem magisterský obor Anglofonní studia se zaměřením na fonetiku a fonologii, což odstartovalo mou hlubší vášeň pro jazyky a komunikaci. Nyní se dále vzdělávám v oboru učitelství pro 1. stupeň. Mám bohaté zkušenosti s vedením dětí na jazykových táborech, kde jsem si osvojila práci s různorodými skupinami. Při výuce kladu důraz na pozitivní atmosféru, zábavnou formu a přirozený rozvoj. Věřím, že vzdělávání by mělo být radostné a motivující. ZŠ Baltimore je prostředím, kde se tato vize skutečně žije – mohu zde růst společně s dětmi i jako pedagog. Mým cílem je podporovat v dětech lásku k objevování, která přetrvá celý život.

Adéla Zaspalová
třídní učitelka 4. třídy
vedoucí ŠPP
Už od dětství mě bavila práce s dětmi, a proto jsem se rozhodla pro studium angličtiny na Metropolitní univerzitě. Část studia jsem absolvovala na University of Limerick v Irsku, kde jsem získala cennou jazykovou praxi. V současnosti si doplňuji vzdělání v oboru speciální pedagogika na Technické univerzitě v Liberci. Sedm let jsem působila jako trenérka tance, což mi dalo pevné základy v motivaci dětí a jejich vedení k cíli. Věřím, že každý žák má jedinečný potenciál, a snažím se vytvářet prostředí, kde se děti cítí bezpečně, mají prostor růst a učit se svým vlastním tempem. ZŠ Baltimore mi dává možnost individuálně se věnovat dětem, poznat jejich potřeby a podporovat je na jejich cestě. Do školy chodím s radostí a s vděčností za třídu plnou skvělých dětí.

Kristýna Šmídová
třídní učitelka 5. třídy
Již šest let působím ve školství. Vystudovala jsem Karlovu univerzitu a v současnosti pokračuji ve studiu anglického jazyka na Masarykově univerzitě. Většinu praxe jsem strávila na 2. stupni, ale práce s mladšími dětmi mě vždy lákala – dnes učím oba stupně a mám radost z obou. Mladší děti mě baví svou upřímností a zvídavostí, starší jsou skvělými parťáky do diskuze. Ve výuce chci v dětech probudit přirozenou chuť objevovat, podpořit jejich sebedůvěru a rozvíjet jejich potenciál. Ke každému dítěti přistupuji individuálně a s trpělivostí. Mám dvouletého syna, takže dětský svět mě provází i doma. Ve volném čase ráda čtu a vzdělávám se. Největší odměnou je pro mě pozorovat, jak děti rostou a učí se.

Radka Tomíšková
třídní učitelka 6. třídy
koord. nadaných žáků
Vystudovala jsem český jazyk a angličtinu na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a ve školství působím od roku 2009. Zkušenosti jsem sbírala i jako vedoucí letních táborů a anglických kempů. Neustále se vzdělávám – účastním se seminářů a školení (např. NPI, Taktik, Eduall), sleduji moderní trendy a ve výuce kombinuji smysluplné prvky tradiční výuky s metodikou RWCT. V ZŠ Baltimore nacházím souznění s vizí školy a oceňuji možnost individuálního přístupu díky menším třídám. Podporuji děti v tom, aby se nebály chyb, zažívaly úspěch, uměly klást otázky a poskytovat zpětnou vazbu. Mým cílem je, aby se děti ve škole cítily bezpečně, mohly růst a rozvíjet se podle svých možností a potřeb.

Vojtěch Duda
třídní učitel 8. třídy
Pocházím z učitelské rodiny a už během gymnázia jsem věděl, že se chci věnovat pedagogice. V současnosti studuji magisterský program na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a zkušenosti sbírám jak ve školním prostředí, tak při mimoškolních aktivitách. Velkou inspirací pro mě byla praxe na ZŠ Baltimore, kde jsem si uvědomil, jak zásadní dopad může mít smysluplné vzdělávání na dětský rozvoj. Dlouhodobě se také věnuji sportovním aktivitám v programu Super Kids, kde podporuji děti v pohybovém rozvoji, týmové spolupráci a zdravém sebevědomí. Ve výuce vytvářím přátelskou a motivující atmosféru, která podporuje zvídavost, odvahu zkoušet nové věci a chuť učit se z chyb. Mým cílem je přispívat k výchově mladých lidí s kritickým myšlením, kreativitou a respektem k sobě i ostatním. Ve volném čase sportuji se svým psem Alfrédem, který je mým věrným parťákem.

Dane Klika
rodilý mluvčí, učitel
Jsem učitel anglického jazyka s více než desetiletou praxí ve výuce i výzkumu efektivních metod jazykového vzdělávání. Začínal jsem s dospělými studenty, ale postupně mě víc a víc přitahovala práce s dětmi, která mě naplňuje svou energií, bezprostředností a otevřeností. Ve výuce je pro mě klíčové předávat dětem správné návyky a učit je, jak se učit. Jsem nejen učitelem, ale i celoživotním studentem jazyků – vedle angličtiny se věnuji také japonštině. To mi pomáhá lépe rozumět procesu učení a přenášet tuto zkušenost do své výuky. Ve volném čase čtu, píšu, zpívám v kapele a rozvíjím svou jazykovou vášeň dál.

Pavlína Tomečková
asistent pedagoga
„Co krok, to cenná zkušenost.“ Tak by se dal popsat můj profesní příběh – od studia cestovního ruchu přes práci na České poště a v korporátu až po roli asistentky pedagoga. Když přišla příležitost pracovat ve škole, neváhala jsem. Mám dvě děti a svět dětí mě fascinuje svou čistotou a přímostí. Baví mě pozorovat svět jejich očima a pomáhat jim v růstu. ZŠ Baltimore mi umožnila vystudovat pedagogiku a ujistit se, že práce s dětmi má hluboký smysl. Ráda podporuji jejich rozvoj, motivuji je a vnímám svou roli jako průvodce.

Martina Grünerová
asistent pedagoga

Anděla Marková
asistent pedagoga
K práci asistenta pedagoga jsem se dostala před sedmi lety na malé vesnické škole – a hned jsem věděla, že je to to pravé. Miluji dětskou energii a jejich bezprostřední upřímnost. Věřím, že každý problém má více úhlů pohledu, a snažím se hledat cesty, jak dětem pomoci, nastavit jim hranice laskavým a hravým způsobem. Být tady a teď – s dětmi naplno v každém okamžiku – je pro mě klíčové. Ať už při výuce, v družině nebo ve výtvarce, chci být průvodcem, který dětem pomáhá objevovat svět v jejich vlastním rytmu.

Michele Klika
rodilá mluvčí, učitelka
As an educator with over 30 years of experience, I truly enjoy the moments when children discover something new, develop their skills, and grow – whether it's in the area of language learning or the arts. At ZŠ Baltimore, I appreciate the combination of language and art education, where children can express themselves both creatively and practically. Working with children continues to inspire me and offers fresh perspectives on the world.

Jan Klika
rodilý mluvčí, učitel

Magdaléna Zajíčková
suplující učitelka

Emma Cvachovcová
učitelka finanční gramotnosti

Gabriela Mužíková
vedoucí vychovatelka

Stanislava Grünerová
vychovatelka
Ve školství působím s přestávkami už od dob studií, ale věnovala jsem se i podnikání v pohostinství. Práce s dětmi mě vždy nabíjela – stejně jako sport, který mě provází celý život a dodává mi potřebnou energii. Působila jsem jako vychovatelka v dětském domově, učitelka 1. stupně, v mateřské škole i v soukromém sektoru. Dnes pracuji ve školní družině ZŠ Baltimore a příležitostně vedu praxe pro studenty SPgŠ v Berouně. Být součástí školy s kvalitním pedagogickým týmem a otevřeným přístupem je pro mě další cenná etapa, ve které mohu zúročit své zkušenosti a nadšení.
.jpeg)
Olga Tenkrátová
vedoucí sportovního programu
Sport je součástí mého života od dětství. Po absolvování sportovní třídy v Karlových Varech a Sportovního gymnázia v Plzni jsem se 12 let věnovala závodní atletice – specializovala jsem se na běh na 100 m překážek. V roce 2012 jsem založila projekt Atletika hrou, který úspěšně vedu už dvanáctým rokem. Pracuji jako fitness a kondiční trenérka dětí i dospělých. Na ZŠ Baltimore jsem dostala příležitost vytvořit ucelený sportovní program, kde mohu propojit osobní zkušenosti s pedagogickým vedením. Mým cílem je podporovat sportovně založené děti v harmonickém a kvalitním rozvoji, a to nejen po fyzické stránce, ale i v oblasti disciplíny, týmové spolupráce a vytrvalosti.

Kristýna Hájková
vedoucí PR a marketingu
vedoucí uměleckého programu

Dita Oličová
vedoucí provozu / asistentka
Už od dětství jsem se věnovala sportu a v současnosti vedu pohybové hodiny pro děti školního věku. Když přišla nabídka stát se součástí týmu ZŠ Baltimore, neváhala jsem – práce s dětmi mě naplňuje a zároveň mám ráda různorodost, kterou mi tato role umožňuje. Každý den je jiný a pestrý, stejně jako dětský svět, ve kterém se pohybuji s respektem, radostí a ochotou podpořit každé dítě v jeho cestě.

Bohouš Bílý
výchovný poradce
mentor osobního rozvoje

Milena Merhautová
asistentka účetní
Mám středoškolské vzdělání s maturitou a téměř třicet let jsem působila jako účetní ve firemním prostředí. Do ZŠ Baltimore mě přivedla touha po změně – chtěla jsem pracovat v přátelském kolektivu a blíže k lidem. Tady jsem našla nejen skvělý tým, ale i každodenní kontakt s dětmi, který mě těší a naplňuje. Ráda pomáhám, naslouchám a vysvětluji. Práce s čísly i s lidmi mi dává smysl – a tady se to krásně propojuje.

Wilgens Dieujuste
školník / řidič
Pocházím z Haiti a v České republice žiji téměř deset let. Mluvím čtyřmi jazyky a stále se učím česky – děti se mnou mluví anglicky a já se díky nim v češtině zlepšuji každý den. Jsem vděčný, že mohu být součástí ZŠ Baltimore – školy založené na lásce k dětem, moderním přístupu a rodinné atmosféře. Každý den mi přináší nové zkušenosti a práce s dětmi mě nesmírně baví.
